onsdag 27 april 2011

Det haltar efter

Med en Pelle som legat i århundradets maginfluensa har det inte blivit mycke gjort här hemma. Har gjort tappra försök att beskära träd samtidigt som Wilda sitter i vagnen och skriker, lagat maten samtidigt som Wilda hänger likt en apa på axeln.
Sprungit runt och sanerat huset med ättiksprit!!
Handlat blåbärssoppa, Coca Cola,fil, Proviva,ris ALLT för att lyckas med en fastare mage.
Då kan jag ju bara nämna att det inte var jag som var sjuk, thank God!

Men nu vänder det...
Idag lyckades jag få i Pelle lite kokt torsk och potatismos första gången den "fiskälskaren" sagt att det var gott.
Under dagen va jag och Wilda iväg med mamma gruppen och kollade på Ko-släppet på jobbet. Va bara den lilla missen att korna va redan ute när vi kom vid halv elva, chefen hade råkat säga fel tid. Men vad gjorde väl det satt ute i solen drack kaffe och åt wienerbröd, som jag med glädje inhandlat då det varken fanns tid,ork eller smör till att slänga ihop nått.

Peppar,peppar ta i trä då resterande av oss i familjen är friska
Än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar