fredag 1 april 2011

Allmän egendom

Ibland känns det som sen den dagen man skaffar barn så går man runt med en skylt på huvet där det står med stora bokstäver.
ALLMÄN EGENDOM
På nätterna tänds även skylten och man bländas av starka lila/blå neon färger.
För helt plötsligt anser folk att dom har rätt att tala om för mig hur jag ska leva mitt liv, hur jag ska uppfostra mitt barn.
Vad som passar en ammande kvinna att äta,dricka jag till och med vilken dresscode som gäller.
Det tar aldrig slut
Alla måsten som tydligen ingår i föräldraskapet så som.
Köpa hus,baka surdegsbröd, använda ett anständigt vokabulär and so on...

Trodde nånstans under tiden jag var havande att det endast var en övergångs period att alla små tips och råd skulle avta bara ungen kom ut.
Men ack så fel jag hade...
Har nog kommit till insikt med att det kommer aldrig ta slut.
Folk kommer alltid tala om för mig det "bästa" sättet att uppfostra mitt barn, med tanke på min bristande kompetens.

Men vad fan spelar det för roll för det finns ingen som känner Wilda så bra som hennes föräldrar.
Det är vi som kommer stötta och älska henne genom livet, på det bästa sättet vi kan.
Så med dessa ord sagda så gör jag som vanligt lutar mig tillbaka och stänger av öronen.

2 kommentarer: