söndag 24 oktober 2010

Soffläge

Helt plötligt blev det väldigt tyst då alla gästerna åkt hem och sambon åkte in till staden för att lyfta skrot.
Det bästa med kalas (förutom presenterna) är nog att man tar sig i kragen och gör det sådär fint och hemtrevligt.
Dammat och putsat, för en liten stund i alla fall
Tycker alltid att det börjar så bra men lika fan står jag där i sista stund med hårblåsen i ena handen och toa borsten i andra samtidigt som jag gapar till Pelle att sätta på kaffet.
För nu ser jag ju hur första bilen kör in på planen.
Kanske att jag uppfattas som stressad men nej nej jag är nog mer lite tankspridd och eftersom man inte har kalas mer än nån gång om året glöms det alltid bort vart man la tårtspaden eller bullfatet.
Så nu när alla vännerna gått hem ska jag lägga mig på soffan och fortsätta min läsning av Stuart Macbride.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar