tisdag 19 oktober 2010

Hemma i vård av sjuk man

Förutom att jag är hemma och får havandeskaps penning så åkte jag även på att vara hemma i vård av sjuk man...
Pelle kom hem snorig och lite ömklig från jobbet igår så det blev soffan för honom och lite alvedon. Trots att han fick en whisky av grannen så lindrade inte det förkylningen, i natt har han legat i feberfrossa.
Det är klart att jag får träna nu och ta tillfälle i akt
Klappa lite på axeln, fråga lite ömt om det är nått han behöver mm
Ja allt som en kommande moder måsta öva på, just nu så sover han men sen kan jag ju göra lite varm oboy och sätta på en Astrid Lindgren film.
Det brukar ju alltid hjälpa

Har även under morgonen gått loss på Klorin flaskan!!!
Skrubbat kaklet i badrummet för här ska jävlar bli rent, eller ja nedersta raden missade jag då jag inte lyckades böja mig så pass utan att få andnöd. Så under dagen hoppas jag på att jag lyckas måla färdigt lite fönster så att jag kan få upp mina nya gardiner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar