tisdag 5 oktober 2010

Övning ger färdighet

Så länge jag har kämpat för detta så många gånger jag har försökt, misslyckats
Försökt igen, misslyckats lite sämre och sen efter ex antal år så bara funkar det.
Va det den nya stekspaden som gjorde det eller använde jag ett annat skär än innan eller var det helt enkelt att jag kanske använde en annan sorts potatis.

Jag talar så klart om att få till dom perfekta raggerna
ÅÅÅ ja Daniel nu talar jag om raggmunkar bestående av 99% potatis
Resten är en hemlighet ;)
Dom blev bara så där tunna lite krispiga och smälte i munnen när man blandade allt med stekt fläsk och lingon.
Självklart bjuds det även kall mjölk till denna delikata rätt.

Men jag inser att jag måste leva lite på detta för nästa gång lär jag ha höjt kraven ytterligare lite.
Tur att jag har en man som älskar allt vad mat heter (förutom ärtor, linser å lite annat nyttigt)
Men vad gör det hungern är den bästa kryddan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar