tisdag 29 januari 2013

När begäret är för stort

Jag kunde inte göra annat än fly fältet .
Ta röda faran och bege mig in till staden,
Rusa in på Akademibokhandeln en kvart innan stägning och förlusta mig på böcker.
Låta bokryggarna smeka mina fingertoppar.
Läsa innehållsförteckningen och känna doften av nytryckta sidor.
Kalaset slutade med 4 böcker och 2 talböcker till den Wilda.

Expediten fick mer eller mindre putta ut mig genom dörren och poängtera vänligt men bestämt.
"Vi har stängt"
Jag tackade för mig och styrde kosan hemåt.
Glad och nöjd.
Mycke kan man få nog av i denna cyber,hyperaktiva,duracellvärld men kultur kan aldrig bli för mycke.
Böcker och  Musik,
 Konsten att påverka en annan människa

Det är mitt andra behov
Mitt nummer ett är den Wilda, i alla lägen, tur och retur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar