torsdag 3 januari 2013

I bilen

På väg någonstans i dom småländska skogarna sitter vi hela familjen i bilen.
Wilda sjunger lusselelle och bä bä vita lamm.
Pelle och jag lyssnar på radion och småfnissar lite åt våran tvååring.
Pelle säger nått i stil med att han tycker folk som kallar varandra för Babe är så löjligt.
Hm nickar jag
Jag säger nått i stil med att människor som kallar varandra för älskling klingar likadant i mina öron.
Då tittar han på mig och ser en aningn sårad ut.
"Men jag tycker det kan vara rätt så fint när nån säger älskling"
"Uäk jag är minsann inte nåns älskling"
"Fast om du mot förmodan måste kalla mig något så säg för all del MILF"

Ibland undrar nog den mannen vad ska skulle med mig till...

1 kommentar:

  1. För en oinvigd, vad betyder MILF, undrar Ostkustb0

    SvaraRadera