måndag 28 januari 2013

Att lotsa sig fram i dimman

Nu när det har gått lite drygt en vecka kanske ni undrar hur det går i matdjunglen.
Jakten på råvaror utan mjölkprotein.
Och i mitt fall även jakten på råvaror utan E-nummer och soja.
När jag tar min runda och ska handla mat stannar jag till vid det lokala bageriet.
Sockenbageriet
Där köper jag surdegsbröd och kardemummabullar som den Wilda kan äta.
Sen beger jag mig ner till Solmarka gård där det finns allt från Voxtorps isterband till saltåkvarns vetemjöl.
Storhandlingen sker inne på coop och på hälsobutikerna har jag också gjort fynd.

Det hade  ju givetvis varit så mycke enklare om jag bara följt broschyrerna som följde dietisten.
Flytande margarin till bakning, emuleringsmedel, smakförstärkare, aromämnen alla dessa "naturliga produkter"
Men sen när man kommit hem läser innerhållsförteckningen och därefter "den hemlliga kocken"
Då slängde jag broschyrerna i sophinken.

Pelle och jag frossar inte längre i chips och smågodis.
Nu är det mer ost och smör som åker fram då Wilda har gått och lagt sig.
Smaklig spis

2 kommentarer: