torsdag 17 januari 2013

Kotknäckaren

Jag vet det var 8 månader sen sist.
Men nu hade jag äntligen fått tummen ut och bokat en tid, hos kiropraktorn.
Hon fick mjuka upp och bända loss alla stelheter och olikheter som uppkommit dom senaste månaderna.
Jag borde ha gjort det för länge sen
Men jag har  ju en tendens att dra ut på saker och ting..
Tills det blir ohållbart och inte går längre.
För jag tror att det ska lösa sig själv, att kroppen ska reda ut skiten själv

Som den gången jag fick urinvägsinfektion...
Å jag på allvar trodde att det skulle försvinna bara jag drack tranbärsjuice.
Det gjorde den inte.
En vecka senare kröp jag in på akuten med njurbäcksinflammation och hög feber.
Jag sa att jag hade lite "ont" och ville helst ha nått starkt så jag kunde infinna mig på jobbet om två dagar.

Så nu har jag lärt mig
Jag bokade ny tid på plats.
Då vet jag att det blir av, för jag hatar att avboka saker!
Ännu mer än att boka in dom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar