söndag 6 januari 2013

My alias Mc Guyver

Jag trodde att 2013 skulle börja bättre än 2012 slutade.
Arbetsmässigt alltså
Glömde jag säga att strömmen gick på nyårsafton.
06:30 fick jag ringa till AK då va hela ladugården svart, maskinerna hänge i luften och kalvarna skrek efter mat.
Vi fick helt enkelt koppla reservaggregatet via en traktor.
Så där står jag lite smått stressad under nyår och börjar räkna timmarna tills gästerna ska dyka upp.

Men vi hann och det blev ett nytt år.

Igår lördag jobbade jag morgon och kväll.
AK hade åkte iväg över natten så det var bara jag och endast jag kvar på hela stället.
Det sista jag ska göra innan jag beger mig hem är att köra ut foder till korna.
Jag kom 2 meter sen gick vajern av till gaspedalen.
Jag kom varken framåt eller bakåt
Jag svor och tänkte högt, dunkade huvet i panelen "skjut mig långsamt" den känslan sköljde över mig.
Men med lite hjälp av Anders bonuspappa så löste det sig och korna fick foder.

Jag tog ett gammalt bal snöre fäste i vajern och drog snöret in till hytten.
På så sätt kunde jag gasa under tiden jag styrde.
Jag kände mig stolt över min hemmagjorda handgas.
Om Mc Guyver behöver sin Viktory knox kniv
Då klarar sig fröken sunesson sig bra med balsnöre och silvertejp....

2 kommentarer: