söndag 6 februari 2011

Vi diskuterar ju bara

Scen 1:
Pelle och jag på Ikea

Jag: Nästa gång vi flyttar ska vi investera i en större soffa

Pelle pekar på en stor hörnsoffa
Pelle: Den var ju fin
Jag: Nej!! Det finns inte en enda soffa här som passar vare sig tycke eller smak.
Pelle: 20 000 på en soffa My det kommer jag aldrig att gå med på så jävla onödigt!
Jag: Men 20 000 på en ny jaktbössa går bra??
Pelle: tyst

Sen var den diskussionen över

Scen 2:
Håller på att lasta in en skrikande Wilda i bilen, humöret är på "topp" då vi promenerat i två timmar.

Samtidigt som Pelle plockar ihop och trycker in vagnen kommer det en tant förbi.
Tant: Nämen akta er så inte den lilla blir förkyld, hur gammal är hon, för det är väl en tjej??
Jag: Hon är två månader (försöker att spänna fast en skrikande Wilda medans tanten hänger över mig)
Tant: Men ni får passa er så den lilla inte blir förkyld, det är SÅ kyligt ute
Jag tar ett djupt andetag och räknar till tio vänder mig om och råglor på tanten
Jag: Tack detsamma!
Smäller igen dörren och går in och sätter mig i bilen.

Jag på vippen till bristiningsgränsen utbrister
ETT ord till från kärringen och jag hade lappat till fanskapet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar