måndag 28 februari 2011

Annars mår du?

Så det kan gå
Wilda borde vara trött, så trött efter att hon fick sin tre månaders spruta idag, men icke istället så hör jag henne på övervåningen då hon ligger i sin säng och skrattar, skriker.
Men ja hon skrattade fan inte när dom satte nålen i benet.
Nej då skrek hon tills stämbanden gav sig och ansiktet skiftade färg. Lagom tills hon lugnat sig och jag lyckats muta henne med lite mat säger distriktsköterskan.
- Jaha om du håller fast henne lite så kan vi ta det andra benet, och den sprutan brukar svida till.
Ja så där sitter jag håller fast en skrikande unge och känner att ilägget i bh har glidit ner så tröjan blir bara blötare och blötare.
Nu börjar svetten att tränga fram, stressen och så klart mjölken.
Lyckas än en gång muta Wilda med lite mat sen tackar jag för dagen och rusar ut för att snabbt få på mig ytterkläderna.

Väl hemma så hade tröjan torkat och Wildingen somnat så då bäddade vi ner oss i soffan, där vi sedan spenderade dagen.
Själv sitter jag fortfarande här och känner att det skulle vara välbehövligt med en dusch då jag känner en svag doft av fett hår och sur mjölk...

1 kommentar:

  1. Ååå...vad glamoröst mammalivet kan vara ! ;) Känner med dig! Kram

    SvaraRadera