onsdag 23 februari 2011

Nu är det mat

Började precis med maten fläskpannkaka tänkte jag men fick hejda mig.
Äggen va slut och då orkar jag inte dra på mig gummistövlarna och traska ut 200 meter till hönsen.
Nej då inväntar jag Pelle sen när han kommer hem
- Innan du tar va dig skorna kan du väl hämta lite ägg
Då kommer Pelle glatt att svara
-Javisst, för sån är han min Pelle.
Glad och omtänksam

Man kan ju hoppas att Wilda kommer att ärva den delen av hans gener så hon inte bara får mina.
Envis och käftig
Fast hon får gärna ärva mitt sinne för humor, sen får hon gärna ärva någons gen för att bli musikalisk. Vems vet jag inte för det finns ingen i hennes släkt som kan vare sig sjunga eller spela nått instrument.
Dom flesta utav oss är antingen tondöva eller sjunger falskt...

2 kommentarer:

  1. Din Pelle låter som min Richard. Vilka karlar:) Hoppas att maten smakade! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi sjunger hellre än bra! Alltid nåt!
    Kram!

    SvaraRadera