fredag 11 februari 2011

Fördriva tiden

Happy,happy, happy
Hela familjen inklusive fyrbenta drog in till staden idag, eller rättare sagt Kalmar Djursjukhus.
Där det skulle avverkas
1 Vaccination
1 Röntgen
Joppe har precis fyllt ett så då fick han sin årliga spruta, sen hade jag bokat tid för Dusty då han börjar bli lite till åren och jag vill lätta mitt samvete lite med att se så han inte fått atros eller liknande.
Det kändes som vi kom in och tog över hela huset då vi klampade in med hundar och en liten Wilda. Dusty var i sitt esse då han fick stå i centrum, en spruta hit eller dit är bara petitesser då man blir så väl omhändertagen.
Flera personer knådade och klämde sen fick man ligga i ett rum ensam med matte som satt myste tills sömnen föll på(tack vare en stor dos lugnande).
Efter det att röntgen var avklarad så var det nästa steg att väcka hunden och få ut han ur det mysiga rummet.
Pelle och en djursjukvårdare fick bokstavligen släpa ut honom i frambenen sen fick han ligga och vakna upp hos mig och Wilda.
Wilda kunde inte slita ögonen ifrån allt spännande som kom in
En liten ruggig blandrashund av nått slag
En Stor vattensköldpadda som hette Åke
En väldigt fet labbe som tydligen hade gått ner i vikt, lord have mercy

Under tiden vi satt och roade oss fixade Pelle och Joppe vaccineringen.
Så fördriver vi tiden såhär en fredag och förspiller pengar 2000 kronor fattigare begav vi oss hemåt.
Och det bästa av allt var att Dusty va helt felfri inte ett enda fel på varken höfter eller armbågar. En sten lossade från mitt hjärta så nu hoppas vi att vi får tillbringa några år till med min isbjörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar