måndag 14 februari 2011

Skåla ur toastolen???

I min brevlåda idag låg det förutom räkningar och reklam även ett ex av Vi Föräldrar.
Hur nu det har kommit dit med det är ju en värdslig sak
Inte för att jag brukar tycka innehållet är speciellt viktigt i såna blaskor det brukar mest handla om.
Denna fina lilla prinsess klänning för 1000 kronor bara måste din ulliga, gulliga lilla tjej ha.
Vagnen du inte klara dig utan!
Så kommer ditt barn att se ut om du ger den för mycke halvfabrikat
Mias förlossning gick helt okomplicerat och amma är det mest fantasika en kvinna kan göra
Jadi,jadi
Som sagt det brukar mest innehålla skit

Men döm av min förvåning då jag läser en artikel
" Vanligt smuts är bara en estetisk fråga"

Det står:
Man kan aldrig få en infektion eller bli allergisk över att ha det stökigt hemma.Varken av dammråttor eller smulor på golvet, av toaletter som luktar gammalt kiss eller travar av disk.

Man kan inte få nån sjukom ens genom att dricka ur toalettskålen.

Det påstår i alla fall Agnes Wold Överläkare och forskare i mikrobiologi och immunologi.

Så till alla er husfruar som springer runt med damvippan i ena handen och descinfektions flaskan i andra.
Dra ur pinnen ur arslet och slappna av lite så kanske ni får er ett skjut ikväll ;)

Själv ska jag klippa ur artiklen och hänga upp den på väggen,

1 kommentar: