torsdag 9 september 2010

Torsdag

Torsdag kväll
En dag kvar sedan tar i alla fall jag ledigt i helgen
Vet att det är mycke att göra nu mitt i skörden, tröskningen, tredje skörden men jag har lämnat över en del. Blev trots det sittandes i minilastaren nån exta timma så ungdjuren fick mat och strö. Hemma vid halv nio och då serverades det kassler sallad hur gutt som helst åå som kommer vara lika god imorgon.
Tyckte ju under mina lediga timmar idag att jag kunde tvätta lite, det slutade med att jag sprang som en vettvilling.
Damsög, diskade, vek tvätt ja allt var jag nu gjorde hann bara få i mig lita kräm och lägga mig på soffan en snabbis sen bar det av till jobbet.

Men nu känner jag tröttheten komma över mig så det vore nog på sin plats att hoppa in i duschen och sedan krypa ner i sängen.
Så gott folk nu säger jag ajöss för idag något tråkig och omotiverad men ack så mänsklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar