måndag 6 september 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig

Som sagt började ju dagen med en fika hos Linda för att sedan åka vidare till tandläkaren.
Men efter nån timme ringde dom från folktandvården och sa att det blev inställt pga sjukdom och nästa lediga tid va 28 oktober....
Jaja sa jag ringde Pelle och sa att jag bara skulle åka och handla vad vill du ha för mat i kväll, varpå han ställer motfrågan.
- Har du tagit med dig ditt kort??
Jo visst jag har ju med mig plånboken.
- Ja men jag lånade ju ditt kort igår så det ligger ju i min plånbok, om du nu händelsevis inte råkade plocka ut det.
Ursäkta sen när har jag "råkat" göra nånting

Så det var bara åka hem utan ett enda ärrende uträttat
På vägen hem ringer chefen
- Hej när du kommer till jobbet idag kan väl du bara stänga av vattnet till betet.
Jaha jag jobbar idag har jag missuppfattat schemat så gasade på lite extra tog en snabblunch och sedan blev det visst jobb några timmar.
Så kan det gå men kanske va tur att jag inte kom till tandläkaren och glömde kortet hemma för nu kom jag i tid till jobbet utan att behöva stressa ihjäl mig.
Som sagt det blir aldrig som man tänkt sig och tur är väl det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar