tisdag 7 september 2010

Man lär så länge man lever...

Som snart nyblivna föräldrar så tar man ju in så mycke information som man kan tänkas få in i sin inkompetenta hjärna.
Jag menar lite kött på benen vill man ju ha tills dess att ungen ska ut.

Som igår då Pelle och jag var inne på Coop och handlade så skiljdes våra vägar åt redan då vi anlänt och jag blev stående vid shampot.
Efter några minuter så möttes vi upp igen varpå han säger.
- My när jag var och kollade bland blöjerna hittade jag bara från 4-6 kilo, det verkade inte finnas för mindre.
Ja då log jag ju lite för mig själv för jag menar så lätt är det kanske inte att vara man i detta överkonsumerande samhälle bland blöjor,nappar mm.
Men sa jag lite lugnande (inte dömande) det har inget med ungen att göra det är bara att blöjorna klarar att fyllas från 4-6 kilo

Men det är ju inte så lätt för honom att veta ;)

1 kommentar:

  1. Helt rätt my! Så sant så sant! :) Skönt att någon annan också förtstått detta!

    SvaraRadera