tisdag 28 september 2010

Ledig...

Min andra lediga dag och jag har redan kommit till ro och finner denna ledighet förvånansvärt rofylld.
Har gått i min egen takt slöat lite framför frukost teven, läser när andan faller på.
Sen kommer abstinensen krypande och då tar jag ett tag i disken för att sen gå vidare till tvätten och när tröttheten kommer över en så tar jag mig en lur i soffan och kanske kollar på en film.
För att sen vakna upp fixa lite mat och blev visst lite bakat innan Pelle kom hem från jobbet.

Det enda som jag anser vara ett problem just nu är att Joppe går på meducin och ska vara i vila några dagar. Va hos veterinären under gårdagen då dom konstaterade att han bar på en lindrig sträckning. Ja så kan det vara när man är 8 månader och full av bus åå kom ihåg nu att han skulle vara under vila.
Han gör tappra försök till att ta sig ut genom att sitta vid dörren och skälla, funkar inte det kanske det går att busa upp Dusty. ÅÅ för att göra tillvaron lite roligare så drar vi ut allt vi hittar och studsar runt som en studsboll på 4,3 eller 2 ben.
Men nu verkar det vara sovdags för en stund och Pelle är och tränar så då tar jag tillfälle i akt att fylla upp ett varmt bad å njuta lite extra i detta rusk väder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar