onsdag 29 september 2010

Dumma mamma!!

Ju äldre jag blir desto mer inser jag hur fel uppfostran jag har fått...
Jag har alltid fått lära mig att vara självständig ha egna åsikter och ifrågasätta människor.
Mina föräldrar har aldrig stoppat undan manligt och kvinnligt i ett fack utan mer eller mindre påpekat att kön är oväsentlligt .
Det är ju individen som räknas

Jag menar hur kunde ni låta det gå så långt att ni tillät era blonda, blåögda lilla dotter bojkotta allt vad klänning hette. För att istället låta henne gå glad, Lycklig och självständig till sin farfars kalas iklädd.
Svarta jeanskläder, cowboyboots och cowboyslips i 30 graders värme.

Eller alla dom gånger jag kom hem och sa
- Jag ska börja spela rugby
-Jag ska börja spela fotboll med p15 (Pojkar 15)
- Jag har köpt en cross
Å ni bara nickade och sade
- Ja gör det men ta det försiktigt

Vet ni vilka konsekvenser detta har fört med sig??
Detta innebär att det tillstöter många tysta minuter på en festtillställning då männen har en konversation och jag lägger mig i samtalet med att säga.
- Fast det anser nog inte jag
eller
- Jag är nog av en annan åsikt.....
Eller då jag skrattar högt och ljudligt medans jag gestikulerar hejvilt då jag ska förklara något.
Nu menar jag verkligen inte att män inte tycker om kvinnor nej, nej tvärtom
Så länge dom nickar, ler och håller med om allt man säger
Håller sig inom ramen som man brukar säga

Ja jag säger då det mina föräldrar kunde nog inte skilja på rätt och fel ;)

2 kommentarer:

  1. Det bådar gott för kommande generationer:)

    SvaraRadera
  2. Snart är det din tur...och jag hoppas du är lika usel du! =)

    SvaraRadera