torsdag 29 oktober 2009

sussa sött

Trött, trött, trött sängen kallar. Men jag som trodde att jag skulle börja vid 14.00 imorgon ,ack så fel jag hade. Chefen ringde och bad mig snällt men bestämt.
- Kan du ta morgonen imorgon....
Ja, ja, ja
Men är ju bara imorgon åxå sedan är jag ledig (hoppas jag), man vet aldrig.
Ja vad gör jag då en arbetsdag som denna?
Jo idag har jag mjölkat på morgonen som startar kl 5:00, sedan fodrar jag alla kor och ungdjur. Sedan sopar jag strör och fyller upp alla kärror, när jag har lite tid över klipper jag kor, seminerar kor, fyller i rapporter you name it...
Men imorgon ska jag ta min lilla traktor och vagn och lasta på lite djur och köra dom till ett annat stall 2 mil bort. Går väl an men min traktor är 30 år gammal och har man väl fått igång den får man inte stänga av den, med risk för att den dör.
Ja så kan det vara, men nu börjar mina fötter sakta röra sig mot trappan som leder till min säng.

Efter en sån här dag satt det gutt med Pizza och Cola, det var Pelles tur att laga mat det tackar vi för.
Godnatt allesammans sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar