söndag 25 oktober 2009

KALAS

Hela dagen känns som att det har gått åt till att fixa kalas...
lillasyster Maja 10 år kom med bussen igår, sen har hon varit en trogen medhjälpare hela helgen. Igår till exempel då hjälpte hon mig att baka budapest rulle till 23:00.
Sen idag tack gud att vi slog om till vintertid, kändes som sovmorgon och ändå va inte klockan bara 7:30 när vi gick upp.
Sen har Maja och jag städat och lagat mat hela dagen..
Men min sambo då vart höll han hus??
Ja det kan man ju undra den jäveln jagade hela dagen och kommer en halvtimme försent till kalaset, då han börjar med att säga.
- Kan jag hjälpa till med nått??
Ja gå ut till snickarboden och stanna där tills du blir snäll igen...
Blir inget ligga för honom om han tror det, tror det gör man i kyrkan.
Ja jag är lite bitter just nu men men det gick ju bra alla tanterna blev glada.

Till middag serverades västerbotten paj med italienska delikatesser, samt tacopaj med nachos och en stor sallad.
Ett gott rött vin både kravmärkt och fairtrade (Raza) Rekomenderas starkt =)

Till efterätt blev det budapest rulle med kaffe
Det var alles men ändå tar det tid.
Kan ju åxå flika in att mamma och svärmor gjorde en paj var i fall jag skulle misslyckas. Måste alltid ha en backup.
Sitter med ytterligare ett glas vin i handen och tänker.
Jaha då var denna helgen slut.. fort gick den men än är den inte slut, ska nog ta mig ett bad nu.
Om det fortfarande finns nått varmvatten kvar.

See ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar