söndag 18 oktober 2009

måndags ångest?? Niet

Guten Suntag
Precis hemkommen från en härlig kvällstur i skogen, inte ett enda gatlyse endast stjärnorna lös upp min väg. Fan fick precis skrivkramp, fastnade framför tv again sluta glo på dumburken!!!
Just det promenaden ja, Pelle och jag drog på oss rubberbootsen och sen tog vi med oss hunden och traskade ut. Kallt och friskt är alldeles rosig om kinderna, tänt en brasa så mitt fredagsmys gäller ända till söndag kväll.

Annars då??
Jo tack bra blev några timmar på jobbet idag, men vad gör det när lönen kommer. Då kommer jag inte klaga med tanke på att jag inte fått nån inkomst på 3 månader. Vill bara förvarna om ni ska råka ut för en olycka, ta reda på det innan. Har ännu inte fått några pengar från försäkrings kassan. Nej jag är inte BITTER
Tur att jag har min Pelle som ställt upp för mig, vet att jag är återbetalnings skyldig men det mesta tar han i natura.

Vad betyder pule mig??
det kan ni fundera på
Kollar just i en tidning i nov månad kommer solen att gå upp kl 07:30 och gå ner kl 15:30. Så ni vet vad ni har att vänta er, mer jul ge mig mer jul.
Har redan valt ut en bra julgran jag kan snatta, hederligt.
Men nu ska jag nog ta tag i mitt liv och ögna igenom några sidor av Wilhelm Moberg.
Jo det kallas allmänbildning.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar