onsdag 21 november 2012

När jag ändån inte har nått bättre för mig

Så har jag ju börjar och rida.
En bekant hörde av sig och behövde hjälp.
Ja sa självklart JA, jag har ju inget bättre för mig.
Varje tisdag framöver ska jag nu försöka att hinna med och rida en femårig halvblodsvalack.
Vi börjar så
En dag i veckan
Sen får vi se vad som hinns med och hur mycke ork jag har.
Men gårdagen var jättekul och hästen va jättetrevlig.
Ni som satt på läktaren och påstod att jag skulle få träningsvärk, eftersom det va så länge sen kärringen va iform.
Ni hade rätt
Fast rätt så välkommen värk, när man vet att kroppen har fått arbeta.
Återigen har jag funnit muskler som jag inte visste fanns på dena seniga kroppshydda.


3 kommentarer:

  1. Det är lätt att vara kaxig när man sitter på läktaren, där får man ju garanterat ingen träningsvärk.. Om du vill får du ju såklart rida bommar och kavaletti och skutta lite!
    /Karin

    SvaraRadera
  2. Var det inte mjölkakor-musklerna du använde under ridningen? hälsar Ostkustbo

    SvaraRadera
  3. Ja det är klart att vi måste testa lite bommar, allt som rör hinder tycker fröken Sunesson är roligt =)
    Mamma:Sätet och sittbenen användes relativt lite vid mjölkningen
    Knappt märkbart till och med

    SvaraRadera