torsdag 8 november 2012

Jag ska bara

Häromdagen satt jag i gästrummet och plockade.
Jag ser en flik där tapeten har släppt.
Jag kan ju inte motstå utan börjar dra i fliken.
Det går så lätt, vi som ändån hade tänkt föra iordning gästrummet.
Nä nu jävlar
Jag springer ner och hämtar skruvmejsel, skuvar bort alla golvlister.
Rycker dän taklister och börjar därefter riva tapet.
River frenetiskt dom tre lager som sitter fastlimmade vid varandra.

Detta är mitt kvällsnöje, min terapi.
Pelle kommer in med jämna mellanrum, skakar på huvet.
"Du kan inte mena att du tycker detta är kul"
Men jag tycker verkligen att det är kul.
Man river ner det befintliga, suddar ut, reparerar och bygger nytt.
Jag tycker faktiskt att jag är händig

Det är mitt hus
Om det skiter sig
Gör om gör rätt


2 kommentarer:

  1. Du är välkommen hem närsomhelst nästa gång du känner så

    //Pappa

    SvaraRadera
  2. Pappa du har väl inte glömt att jag rivit tapeter på kulturgatan....
    Så den kvoten har jag nog fyllt // Dotter

    SvaraRadera