torsdag 29 november 2012

Nån har dragit ur proppen

Wilda har i flera månader suttit och sagt "ja" och "Mmm" varje gång man frågat.
"Kan du säga Joppe??"
"Kan du säga bil?"
Men tills nu har vi helt enkelt fått nöja oss med små nickningar och ett bestämt "ja".

Nu är det som nån har dragit ut proppen och hon lär sig nya ord och meningar varje dag.
Igår var det "Tack för maten"
Första gångerna va jättegulliga
"ÅÅ Wilda va duktig du är"
"Tack för maten"
"Tack för maten,tackförmaten,TACKförMAten, TAck,tack, tackför maten"
Jättebra vi fattar

Eller som förra veckan då hon lärde sig
"Jag har bajsat"
"Jaha good for you"
Vid matbordet
"Jag har bajsat"
I kassakön
"Jag har bajsat"
När mamman och den Wilda sitter i badkaret
"Jag har bajsat"

Jag försökte lära henne säga koaxialkabel(hur fan stavas det egentligen???)
Men vi kanske får nog sparar det till nästa vecka....

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha!!!

    Minns när Magnus systerdotter Wanja kom i det stadiet. Man hann bara kliva innanför dörren hos henne så kom hon springande:
    - Jag har bajsat!!!
    Mycket viktig information.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det som är det fina med barn dom är ärliga :) i alla lägen

      Radera