torsdag 15 november 2012

Hur gör du Leila???

Wilda och jag va hemma idag.
Mamman vabbade
Mamman får ångest.
Ska  man inte vara sådär duktig och engagerad då man är hemma...
Brukar inte riktiga föräldrar baka när dom ändån "bara" är hemma.
Fast ångesten kom först under kvällen
Jag hittade ett enkelt recept
Några få ingredienser
Va passande jag som skulle åka och handla.

Efter att checkat av min lista och alla mina inköp inser jag att det är precis att mjölet kommer räcka.
Varför köpte jag inte mjöl när jag ändå va och handlade???
Efter mycke om och men och noga uträknat så inser jag att det kommer räcka.
Ända fram till punkt nummer 4
"Kavla ut degen på ett mjölat bakbord"
Jag försöker slå ut sista mjölspånet, förgäves

Det blev kaos i köket och jävligt kladdigt.
Min tidsram sprack och först nu har jag fått in första plåten i ugnen.
Nu när klockan är 22:00
Och sängen egentligen kallar

Så jävla typiskt utav fröken Sunesson

2 kommentarer:

  1. Hon ser till att alltid ha en extra påse mjöl hemma :) hälsar Ostkustbo

    SvaraRadera
  2. Tror du verkligen att det är Leila själv?? Eller är det kanske kamera man 2 som får åka och handla mjöl i fall det tar slut...

    SvaraRadera