söndag 18 november 2012

Det årliga Pepparkaksbaket

Den lilla sockerbagaren kavlade och mjölade för glatta livet.

Moster Maja fick lite goda råd och tips

Ibland fick min Ekologiska damsugare ta ett varv. Han lever alltså utav det som hamnar på marken, billig och energisnål.
Mellan plåtarna serverade husfrun saffransbullar.
Som blev fula men goda

Visst blev det pepparkakor.

Huset fylldes till bredden och höjden med pepparkaks sugna bagare.
Wildas Mormor,morfar,Gammelmormor (hon gör alltid degen)
Moster Maja
Moster Nina med fästman (ända från Göteborg)
Mormors kusin med barn
Och värdparet själv såklart

Jag säger inte att det blev kaos emellanåt då plåtarna tog slut, maten skulle lagas och någon skulle duka.

3 kommentarer:

  1. Vad nu!! Har du bytt kön eftersom ditt barn helt plötsligt har FASTER Maja & Nina? undrar mamma

    SvaraRadera
  2. Ja det kan man undra vad hände där lixom. Jag antar att jag var full när jag skrev det. Men nu är rättat

    SvaraRadera
  3. Det känns tryggt. Annars hade det blivit ett hårt uppvaknande för Per :-)

    SvaraRadera