måndag 26 november 2012

När den knackar på din dörr

Så var det alltså min tur att ta del av vinterkräksjukan.
Fort gick det
Hade morgonmjölkningen igår, pigg och frisk.
Tog med mig dottern och åkte till skolgatan, åt kroppkakor och beklagade mig lite över segheten som infann sig.
Drack kaffe
Kom hem
Kände den där svidande känslan i magen.
Nu visste jag efter många års erfarenhet vad som komma skall.
Några timmar senare var det min tur att köra buss, vända ut och in på mig själv och känns livet rinna ur mig
Ja lite så känns det faktiskt.
Samtidigt som jag klappar mig själv på axeln.
Bra fröken Sunesson tänkt vad slim du kommer bli, fit inför sommaren 2013.
Det hjälper faktiskt.
Lite
Som grädde på moset körde den Wilda uppesittarkväll.
"Pippi går på tivoli" om och om igen.
Hon stängde dom blå 3:00


Under tiden sprang mamman  mellan sängen och toan.
Mamman och Pappan skrek på varandra.
Båda ville sova
Båda svor på varandra, vems ide var det att skaffa barn!!!
Wilda satt i mitten "Mer MAMMA mer PIPPI"
Helt oberörd över den hätska dikussionen som pågick

Livet är ju underbart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar