onsdag 5 mars 2014

"Ska du sola eller knulla"

Som Persbrandt sa i Beck.
Men det är en omöjlig lösning för mig att ta mig in till Kalmar sjukhus tre dagar i veckan för att gå  på solbehandling.
Men tusen tack för att jag som alla andra betalar skatt.
Jag fick kånka med mig ett hem.
Det kostar 50 kr i månaden att hyra.
Hur ska det gå med den ljuva hushållsekonomin?

Men, men hemma i gästrummet står det nu på plats.
Man värmer upp det i tre minuter.
Smörjer in hela kroppen från topp till tå.
Lägger sig till rätta, skyddsglasögon på och sen drar dom värmande strålarna igång.
I 30 sekunder sen vänder man sig och pressar ytterligare 30 sekunder.

Så nej det är inte så att jag kommer kunna gå igenom denna läkande process med en strålande solariebränna.
Pelle tyckte vi kunde börja hyra ut övervåningen som spa och behandlingsbad.
Bara man inte är för kräsen och kan tänka sig att dela badkaret med diverse badankor och badskum.
Å kanske även en treåring som mer än gärna sitter vid sidan om och berättar dagens händelser.
Så som när mamman blev arg, när pappan satt på dass, när hunden rymde och mamma skrek "FAN".

Jovars jag ser hela situationen framför mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar