onsdag 26 mars 2014

Det verkar ligga i släkten

Jag var av en händelse nån minut sen till hämtningen idag:
Så jag sladdade in och parkerade bilen.
Rusade in på gården och möttes upp av min dotter.
"Hej,hej haralltgåttbraOKdååkervihem"
Jag springer bort mot en hög med väskor som ligger på trappen och sliter åt mig den vinröda "Kånken Mini"
Slänger upp treåringen på axlarna och springer bort till bilen där Rasmus sitter och sover.

Väl hemma hänger jag upp väskan.
Tyckte att den kändes lite väl lätt efter en utflyktsdag å va ren den var??
Börjar ana oråd
Kikar in i väskan och läser "Hilding" på namnlappen.

Ehe det ligger visst i släktet det här med att tjuva.
Men det låter lite värre när det är treåringen som kommer lämna tillbaka väskan till den rättmätiga ägaren och utbrista.
"Det var mamma som tog den"


1 kommentar: