onsdag 19 mars 2014

Ibland får jag känslan, skjut mig.

Det blev tisdag.
Han fick sin 5 månaders spruta.
Han blev sittande i mitt knä resten av dagen.
Å natten.
Jag la han nära,nära sen fick jag vagga,vagga i med nappen, vagga,vagga
Så pågick natten.
05:30 hör jag inifrån treåringens rum
"Mamma"
Jag låtsades som om jag inte hörde i hopp om att hon skulle somna om och så fortsatte jag vagga,vagga i med nappen.
Efter tio minuter ger jag upp
"MAMMA,mamma,mamma,MAMMA!!"
Jag tar med henne upp hon vill kolla på bompa (som inte ens har börjat)
Jag sätter på teven som visar något humor program på 3:an
Hon får ett psykbryt över att det inte är BARNKANALEN!
Jag biter mig i tungan och svär över att hon fått överta sin faders dåliga morgonhumör i direktstigande led.
Sen får jag springa ner för nu har Rasmus vaknat.
Jag börjar om
Vagga, vagga, puss på kinden.
Wilda kommer ner hon vill se på film eftersom det inte ens var nån bompa
Så fortsätter morgonen
Jag försöker få en blund samtidigt som jag försöker få femmånaders att somna.
Under tiden sitter treåringen bredvid och citerar hela filmen i mitt öra.
Ibland hummar jag och sjunger med så hon inte ska tro att jag sover.

Till frukost serverades gårdagens pizza.
Hon fick borsta tänderna själv.
Sen lämnade vi av henne på förskolan åkte hem, bäddade ner oss i sängen och tryckte igång sommarpratarna i P1.

Vissa dagar känner man sig mer eller mindre mindfuckad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar