måndag 3 mars 2014

Det var han som började

Vi hade så bra fungerande läggningsrutiner för treåringen.
Först är det bompa, sen är det tandborste följt av pyjamas, läsa en bok och sjunga en sång.
Sen var det God natt, puss på pannan och släcka lampan.

Mitt i denna rutin freakar mannen ur.
Berättar en saga ur tomma intet.
Och nu ingår detta i våran läggningsrutiner.
Jag försökte att berätta en och samma om och om igen.
"Rödluvan och vargen"
Det gick ett tag tills hon fick lite luft under vingarna och kläcker ur sig mitt i första meningen "Det var en gång"
"NEJ! berätta om en prinsessa, rosa slott och rosa monster"

Varje kväll samma sak fast nu har hon tagit över ordet.
Det är hon som ger mig verktygen och jag som ska leverera en ny saga.
Uppnår den inte hennes förväntningar så brukar hon bryta mitt i.
"NEJ,nej berätta om  rosa godis"
Det är mycket rosa just nu

Så nu hoppas jag inte att pappa Pelle behöver ha mer utlopp för sin kreativa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar