tisdag 28 augusti 2012

Satans Perkele!!

Vi anländer till Mio 16:40
Jag väntar i kassan på att få nyckel till släpet...
Vi är 6 stycken i kön.
I disken är det 4 personal....
Det tar över tio minuter innan det blir min tur.

Dom strular en stund med diverse nycklar och pengar som jag nu ska ha tillbaka...
Sen roffar jag åt mig nycklen.
Hämtar det förbannade släpet och lyfter på soffan.

Vi kommer hem.
Lastar av soffan som är nermonterad och ska sättas ihop.
Kör tillbaka släpet.
Åker hem
Drar, släpar och lyfter in delarna en efter en i trappen.
sliter av plasten och börjar läsa instruktionspappret, det var vad som ingick ett halvt A4 papper, med en halv beskrivning.
Upptäcker att det inte finns några gavlar till soffan.

Dom verkar bara existera på själva beskrivningen.
Nu ångrar jag att jag inte gynnade Ingvar Kamprad, där får man ju i alla fall en hel beskrivning.
Både på svenska, tyska och kinesiska.
Pelle monterar ihop soffan eller ja det som går.

Själv sitter jag och svär.
Högt, så högt att Guds änglar gråter om dom hör mig.
Samtidigt betalar jag räkningarna...

Imorgon ska jag ringa Mio och fråga om hemleveransen endast gällde för gavlarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar