måndag 20 augusti 2012

I väntans tider

Här har fröken Sunesson gått.
Väntat och längtat och sen när de 8 veckorna passerat fick jag ett litet sms.
"Din soffa har nu anlänt mvh Mio"
Ja för ni tror väl inte att man bara kan åka in till en affär, peka på en soffa och säga den vill jag ha, NU, med mig hem med en gång, TACK.
Det funkade visst inte så...
 I söndags åkte vi in till Mio och skulle paketera och köra hem den.
Väl på plats säger flickan på andra sidan disken att "släpet är uppbokat hela dagen"
VA hela dagen!!!
Pelle fixa fram ett släp ur jackärmen...

Vi tog hemleverans i stället, så slipper vi styra med släp.
Så jag betalade soffa och hemleverans, sen säger flickan på andra sidan disken.
" Ja jag får be att dom ringer och talar om vilken dag dom kan komma"
Vadå vilken dag, imorgon klockan sju skulle passa alldeles utmärkt, TACK.
Så funkade det visst inte heller

Så nu sitter jag alltså nertryckt i min gamla 2-sits soffa, den som jag lovade dyrt och heligt att den skulle hamna på tippen när vi flyttade.
Nej, nej jag är inte bitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar