lördag 18 augusti 2012

Så kom helgen

Jag började min fredagskväll med att stå med skit upp till knäna och laga utgödslingen.
Därefter slängde jag mig i duschen och for iväg till Bönvägen där Mathilda hade Me and I party.
Jag rusade in med andan i halsen två timmar försent, iklädd mjukisbyxor och ett nattlinne...
Som dock inte syntes då jag hittade en nersölad långärmad att dra över.
Men jag hann handla lite kläder, hälsa på alla och sleva i min chokladpudding då jag missade kvällsmaten hemma.
Dricka lite kaffe och några glas rödvin.
Några timmar senare upptäcker jag att klockan slagit ett och att det bara är Mathilda, jag och en slatt rödvin kvar.
Tiden går fort när man har roligt
Så jag lämnade bilen vid Bönvägen och traskade hela vägen hem till Halmvägen.
En spurt på ca 3 minuter.

Sen har helgen fortsatt i samma anda.
Ikväll var Niclas och Jenny på besök.
Vi åt tapas, spelade analfapet och åt fruktsallad...

Wilda återvände från skolgatan.
Där mormor, morfar och moster Maja tog med henne till Astrid Lindgrens värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar