söndag 5 augusti 2012

Det är mycke nu

Sista semesterdagen och jag har spenderat den i en ladugård.
På norra Öland
Med att klippa kor.
En stor del av denna vecka har gått åt att förbereda inför dom kommande dagarna.
Klippa kor, prata kor,ha viktiga möten.
Vi ska hålla i årets SRB stämma.
300 personer från hela Svea rike (BÖNDER) tågar in på Borgholms slottsruin sen ska det ätas, drickas och pratas ofantligt mycke kor i hela tre dagar.
Jag lämnar över allt vad barn, hundar och husarbete heter till min bättre hälft.
Så borde jag ägna kvällen åt att packa en väska åt mig.
En väska åt Wilda, som ska börja förskolan imorgon efter fyra veckors sommarlov.

Men jag skjuter fram det en stund till så hinner jag gå ut och slipa på skrivbordet.
Kanske måla det en omgång...
Mannen är och jagar
Den Wilda sover (än så länge)

Snart börjar vardagen
Den är rätt så välkommen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar