tisdag 21 augusti 2012

Om det ska skita sig ska de va rejält

ÅÅ en sån dag.
Ni vet när man önskar att man aldrig gick upp.
1. Efter morgonmjölkningen inser jag att kaffet är slut= Frukosten var förstörd
2. Vi fick skjuta en ko
3. Det var stopp i kulverten
4. Huvudet gjorde sig påmind om att coffeinintaget var på zero.

Som pricken över I:et började varningslampan lysa på lastmaskinen, när jag befinner mig långt hemifrån ladugården.
Det stannade mitt på vägen.
Jag hoppar ut och inser att det runnit olja längs hela sidan.
Dunkar huvudet i maskinen några gånger.
"SKJUT mig långsamt"
Hittar en bonde sittandes på en åkgräsklippare, vinkar in honom.
Blir bogserad in till hans ladugårdsplan, ringer chefen...
Blir hemkörd av den snälla bonden som vi för övrigt arrenderar mark av (Så helt okänd var han ju inte)

Väl hemma går jag med huvudet lågt och räknar pengar, undra vad hela kalaset kan kosta.
Tänk om jag förstörd hela lastmaskinen, den nya till på köpet!!
Ångest.

Men till min förvåning dyker Micke upp med en helt körbar lastmaskin.
"Det var bara oljefiltret som lossnat och tömde ut all olja"

Jag rafsar av allt lite snabbt sen kör jag till förskolan hämtar Wilda, kommer hem och sätter igång kaffebryggaren.
Tar några djupa andetag
Carpe fucking Diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar