tisdag 1 maj 2012

Veckan som kommer

Vi kör på några dagar till.
Imorgon ska Annika och jag stängsla för glatta livet för NU ska korna UT.
Helst igår.
Först måste vi bara slå ner några hundra stolpar, fixa vattnet och elen, lägga ut stenmjöl så korna har det mjukt under fötterna.
Förra veckan hann jag klart 1 fålla, det tog mig över två timmar att bara trassal ut tråd ch få det rakt.
4 kvar
Sen ska vi "bara´" gå igenom resten av betesmarkerna och släppa ut alla kvigor.
Jag känner mig som ALfons Åberg.
Jag ska bara
Pelle har slutat att fråga när jag kommer hem om kvällarna.
För som sagt jag ska bara

SEN på torsdagkväll packar vi in hela familjen och åker på semester till Svea rikes Huvudstad.

Idag åkte vi förbi huset, "fulhuset" som ska bli vårt finhus.
Nu längtar vi efter doften av grillkol, saltvatten och Bag in box

Sen åket vi och kollade på Linda och Robins "hus".
Som idag består utav en tom tomt med en ensam container...
Men nära till vattnet va det =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar