tisdag 22 maj 2012

Pain in the as

Jag hämtar Wilda på förskolan säger Hej hej sen åker vi in till stan.
Möter upp C på rasta och ska käka lunch.
Wildas humör va på topp 5 minuter sen tog Mr Hyde över eller va det DR Jekyll?
Hon slängde maten på golvet, fötterna på bordet, rev ut mammas alla betalkort.
Vägrade sitta i stolen och absolut inte i mammas knä!
Under tiden försökte jag pilla i mig lite mat, konversera och verka med i samtalet
"Jaha du har blivit morfar, va roligt"
"Jaha har han blivit av med jobbet och lämnad av kärringen, va roligt"

Ja ni fattar
Droppen blev när Wilda låg på golvet, sparkade, slogs hejvilt och stortjöt.
Som den dramaqueen hon är
Jag slängde i mig kaffet och tackade för den trevliga lunchen.

Väl hemma åt vi sen korv med bröd till kvällsmat.
Wilda doppade korven i mjölken, tuggade och slängde på golvet, "OJ" smetade ketchup i hela ansiktet och sjöng lilla snigel.

Föräldrarna gick bara och väntade på att klockan skulle bli läggdags.
Läggdags blev det när Wildingen tog ett halsband och sulade rätt in i den till synes så tålmodiga mamman.

Som sagt idag var hon jävligt billig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar