lördag 12 maj 2012

Då kontrar jag med en häst

Det är mitt knep.
När Pelle jaktidioten skenar iväg..
"Jag måste ha ett nytt kikarsikte, det kostar bara typ 5000"
"ÅÅ den bössan jag har är ju bra men jag skulle behöva en ny älgstudsare också"
 Ala 20 000
"Joppe klarar sig inte utan en gps eller väst för den delen"

Det är då jag sitter djupt nere i tidiningen hummar lite sen går jag in med nådastöten.

"Jag funderar på att köpa häst igen, det kostar ju inte så mycke bara TYP 20 000"
Ja jag är inte så kräsen
"Men sen kostar ju stallhyran 2000"
"Å det är klart att jag vill ha en fin sadel till"
"Träningar var tredje vecka, skoning osv"

Då tar helt plötsligt samtalet slut.
Pelles iver har sänkts från tio till zero
Sen fortsätter även han att bläddra vidare i tidningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar