fredag 11 maj 2012

Kotknäckaren och jag

Så var det alltså dagen D.
Som jag så länge har väntat på.
Min tid inbokan på praktik "Skuldran".
Jag kom i tid, satt och läste tidning i väntrummet, torkade mina något kallsvettiga
händer mot jeansen.
Sen blev det min tur, la mig på britsen började småprata.
Sen körde den lilla kiropraktorn igång med buller och brak, vände och vred, knäckte och masserade.
Där tog luften slut och jag sa inte så mycke mer under resten av tiden, bet mig mest i läppen och sa att det gick så bra, det va ingen fara.

Efteråt tyckte hon att jag skulle börja träna nån dag i veckan.
Ja det är klart i mitt yrke blir man bara stark och stel knappast rörlig och smidig.
Hon sa:
"Det ultimata för dig skulle ju vara Yoga"
Då började jag skratta så saliven flög och jag fick torka av mig med baksidan av armen.
Hon sa:
"Men Yoga är så nyttigt, att få koppla bort stressen, barn, jobb"

"ÖÖ jag känner mig inte så stressad, visst det är mycke på jobbet men det är ju den tiden"
Hon nickade
"Ja åk hem och vila dig nu, drick mycke vatten. För du är väl ledig resten av dagen???"

"Visst, jag ska bara förbi jobbet och stängsla lite, men det är ju inget tungt jobb, det går snabbt"
Jag tycker inte om att ljuga så jag väljer istället att undanhålla viss information
Därefter sladdade jag  iväg i röda faran direkt till jobbet och började hiva tråd och träsolpar, provmjölka,seminera och köra foder

Men jag känner mig som en helt ny människa
En bättre människa som kan ta lite rappare steg och vrida huvet fullt ut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar