lördag 19 maj 2012

Ett misslyckat försök

Idag var det en sån där dag.
Som man provar på hur det är att vara en hårt arbetande karriärskvinna med kaffekoppen i ena handen och I-phonen i andra.
Jag lyckades
Med bravur
Men inte fan var det kul nånstans.
Imorgon ska det hållas kalas så till dess ska fröken fräken baka kaka.
Hur gör man då för att på bästa sätt bli den moderna kvinnan???
Man rafsar av ett mjölkpass lite snabbt under den tidiga morgonen
Kommer hem fixar middag under tiden slänger man ihop en banankaka, busar med den Wilda, hänger tvätt,
Klipper färdigt gräset.
Slänger in gräsklipparen i förådet, sladdar iväg till jobbet.
Mjölkar korna,
Åker hem

Nu borde jag ju ta tillvara på dom sista timmarna denna lördagskväll.
Ta mig ett glas rött, äta något gott till och självklart ligga med min sambo.
Vad annars kan man ju begära
Men iställlet hetsäter jag godis tills sockerchocken infinner sig, svabbar av mig lite snabbt och gör ett djupdyk rätt ner i sängen.
Utan att så mycke som slängt en enda lustfyll blick åt min partner




2 kommentarer: