söndag 31 juli 2011

Kattjävel

När jag kliver in i klädaffärer och går bort till barnavelningen finns hon där och stirra frenetiskt på mig, när jag går till stranden ser jag hennes rosa nos och pepparkorns ögon som far upp och ner på allt ifrån handdukar,baddräkter,hink och spade you name it.
En massinvation ett imperium som börjar ta form och vart jag än vänder mig så är hon alltid hack i häl och flåsar mig i nacken.
Jag pratar ju självklart om ingen mindre än
Hello-fucking-jävla-Kitty!!!
Det är min stora utmaning, Nej mitt kall att i framtiden få Wilda att se förbi Kattjäveln och hitta andra saker som gör livet värt att leva.
Men säger alla, vänta bara tills hon börjar på dagis då vill hon ha det som alla andra har.
Är det så vi vill att den kommande generationen ska bli?
Som alla andra...
Själv så är vi ju ständigt på jakt i livet över att finna vårt sanna jag.

Under tiden säger forskningen att det finns ingenstans i vår natur att flickor föds med en prinsessgen.
Den har vi själva skapat och samhället...
Jag kommer självklart inte förbjuda mitt barn att klä sig i rosa eller vad det nu må vara, den tiden kommer säkert att komma.
För såväl pojkar som flickor
Men jag kommer defenitivt inte uppmuntra henne till att hon ska bli nått gulligt och sött som alla kan åa sig över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar