fredag 5 augusti 2011

Fega ur eller gå All in

En simpel och enkel regel som man alltid bör följa då man ska ut och göra stan.
1. Blanda aldrig

Det började bra med lite god middag och några glas ros´e hos Linda.
Därefter begav vi oss ut i ett hett sommar Sverige för att lyssna på musik på larmtorget. Staden levde som aldrig förr och vi lyckades med nöd och näppe trycka in oss på Bistro bar för att ta några kalla.
Javisst där kom ölen in sen nånstans mellan ölen och vinet satt jag helt plötsligt med en Mojito i min hand(som senare ökade raskt i antal)
Det var ju som att dricka läsk sa jag
En jävligt dyr sådan sa Pelle

Som den amatör jag nu verkar vara så blev jag väl berusad av denna syndens dryck och det var med en positiv inställning vi knallade vidare mot Krögers. Mötte upp lite fler vänner och släckte törsten med ett glas ros´e.

Eftersom jag hade på känn vart kvällen skulle sluta redan innan den hade börjat sa jag till min privata chaufför att det inte fick bli alltför sent. Så kvällen fick ett adrubt slut då jag insåg hur mycke klockan var, fick avsluta en hetsig disskussion med en vegan. Varför hamnar jag alltid brevid dessa inbitna,rädda världen,kött är mord rebeller!!
Jo da jag hade minsann svar på tal...

Men när kvällen väl var över och Linda och jag dansade ut på gatorna så var det med något vingliga ben som vi tog oss till bilen. Eller som killen i baren sa
- Den där tjejen har inte druckit vatten ikväll!

Man kan kort och gott säga att jag gick All in =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar