torsdag 25 augusti 2011

Söt som socker

Visst är det väl lustigt att det är så självklart att:

Inte ge sina barn alkohokhaltiga drycker som rom och cola, ett glas rött eller för all del en stadig whiskey.

Ej heller att:

In på pressbyrån för att köpa en limpa cigg till sitt barn, jag menar så mycke sunt förnuft finns det ju i varje människas gen att det är big NO,NO

Men trots att fetma är en stor folksjukdom så tycker vi ändån att Socker det måste ju vara bra för små barn, det är ju så "sött och gott". Jag känner mig som en jävla hök som redan visar taggarna ut då jag fler än 1 gång fått säga ifrån för självklart ska ju Wilda få lite tårta,kaka,saft,socker
Hönsmamma säger nog dom flesta men ge mig en anledning till att jag ska ge mitt barn ett sockerberoende bara för att "det är så sött och gott"

Sen när blev det fel att ge dom lite frukt och bär med lite grädde till?
Jo men barnen vill ju äta det vi äter
Fine men då kanske det tyder på att jag också ska fundera på mitt sockerintag som sagt fetma är ändån en folksjukdom skapat av ingen mindre än oss själva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar