fredag 12 augusti 2011

De va det hele

Jaha då kan vi nog inte mer än konstatera att sommaren sätt sina finaste dagar och att hösten börjar göra sig påmind.
Fine inte mig emot nu börjar vi dra oss innåt i stugorna tända ljus,värma oss vid den öppna spisen,sörpla i oss mustiga soppor, ut i skog och mark för att plocka bär och svamp.
Släppa Joppe (säger Pelle)
Det är nått visst med hösten och jag gillar det
Yllekoftor och earl Grey vad mer kan man begära

Marianne och jag drog på oss gummistövlarna igår och vandrade ut i dom djupa skogarna för att se om det fanns några blåbär och lingon kvar.
Vi kröp runt i den fuktiga mossan och när en timme var gången så räknade vi literna på en höft sen gick vi hem igen.
Det ska ju faktiskt rensas också
Ytterligare en timme gick åt till att smutta på en kanna te,smaska choklad och snacka skit.
Därefter fick jag ägna en timme till åt att rensa alla bär.
Blåbär i den runda burken
Lingon i den fyrkantiga
Blåbär i den runda burken,lingon i den runda burken skit åxå
Lingon i den fyrkantiga burken

Ja hur väl det nu blev rensat återstår att se ifall det blir blå lingonsylt, tråkigt var det i alla fall hmm och ska sanningen fram var det endast ynka 2 liter som jag lyckades skrapa fram...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar