tisdag 16 augusti 2011

Dunder och brak


Natten innan bockjakten sätter Wildas tänder igång att växa med dunder och brak, kunde inte bli mer passande. Efter mycke om och men somnade hon tillslut då den lilla visaren stod på 30 och den stora på 23.
Sov en timme sen vaknade hon febrig,skrikig(Hur mycke luft ryms det egentligen i dessa små lungor?)
Vankade av och an vaggade,vyssade efter en stund somnade hon om.
Efter några vändor upp och ner fram och tillbaka fanns det bara en tanke som hela tiden slog mig i bakhuvet.
Ingen fara snart går solen upp
Tji fick jag när jag vaggandes gick ner till köket och inser att klockan bara är 2!!!
Va fan har klockan stannat?
Nepp mobilen stod i och för sig på tio över men det var många timmar kvar tills solen gick upp.
Jaha sa jag gav den sköra lilla varelsen en panodil sen lyckades vi skrapa ihop några ynka timmars sömn.

Det finns inte så mycke mer att göra när det väl slår in och så här dagen efter skjuter jag upp allt som heter tvätt,disk,klippa gräset, sociala betenden.
I stället låser vi in oss tittar på lite film, dricker kaffe, låter Wilda sova i knäet hur länge hon vill.
Hoppas på att det ska börja regna så jag kan lätta mitt samvete lite över att inte kunna klippa gräset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar