tisdag 5 juli 2011

Buffa

Under gårdagen fick jag tips och råd hur man kan göra för att få sitt barn att somna lättare. Jag känner nu att jag är trött på denna eviga duracellunge som kan ta upp till två timmar att söva.
Så då sa dom ínne på bhv(barnahälsavården) prova att Buffa ditt barn...
På kvällen då Wilda blev trött så gick vi upp jag la henne i sin säng, tryckte fast henne på sidan och sen klappade jag henne i takt på rumpan som jag hade blivit tillsagd.
1,2,3,4 i takt ungefär som när man dansar
Wilda trycker då ner huvet i kudden och sen hör jag fnisset, hon känner på sig att det inte är tajming för bus då hon försöker dämpa skrattet.
Sen tittar hon upp på mig och undrar om detta är ett skämt då börjar jag skratta.
Vi tittar på varandra och skrattar så tårarna rinner
Vilket jävla skämt morsan säger Wilda
Själv undrar jag vad fan jag håller på med

Det är lätt att gå vilse och försnilla sig i mammaland, men jag tror ändån man vet vad som är bäst för sitt barn längst in...

Wilda är i krypartagen hon försöker på alla sätt lista ut hur man ska ta sig från a-b utan att lägga i backen

Annars mår du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar