fredag 22 juli 2011

Skynda att Fynda

Pelle och jag har gjort såna loppisfynd idag så det står härliga till.
Va i Nybro och skulle handla sprang in en snabbis på Rias å vips där stod det en barngungstol 100 spänn.
Taget sa Pelle och ryckte den snabbt till sig.
Själv har jag länge varit på jakt efter en skänk i teak, hittade den perfekta även där på Rias men prislappen låg på 1500!
Never sa jag det är fan second hand vi pratar om...
Väl hemma igen kunde jag inte riktigt slita tankarna från skänken efter en stunds klurande tog jag bilnycklarna och drog en snabbis in till stan.
Första stoppet Förmedlingscentralen å där stog den längst ner i lokalen.
En skänk i teak, lite lagom sleten för 400 riksdaler.
Ibland har man tur att dom som äger butiken inte är så mycke för mode.
Jag mer eller mindre sprang bort till kassan så att ingen skulle hinna före, slängde upp plånboken och hasplade fram vilken möbel som nu kunde ses som betald.

Så här står den nu i mitt vardagsrum =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar